شبهه ادعاهای احمد قابل درباره عاشورا
شبهات عمومی (40)
▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀ـ
◄ ادعاهای احمد قابل درباره عاشورا
چند سالی هست که اتئیست ها علاقه خاصی به عاشورا پیدا کردن و اونم به روضه های یک طیف خاص!!!
یکی از این افراد احمد قابل هست که احتمالا ادعاهاش درباره عاشورا رو دیدید که میگه امام حسین اصلا برای جهاد نرفت ، امام حسین که قیام نکرد !!! امام حسین میخواست بره یه جای دیگه و یک گوشه برای خودش بشینه و کاری به هیچ کس نداشت و اصلا امام برای حکومت نرفته بود ، بلکه کوفیان گفتند اقا شما بیا امنیت را تامین میکنیم و اگر تونستیم شاید حکومت هم گرفتیم
تازه امام حسن هم برای ریخته نشدن خون مسلمین با معاویه کنار اومد و حکومت را واگذار کرد
اما دوست دارید بدونید این اقای قابل کی بوده؟❓
زیاد دردسرتون نمیدم. فقط همین رو بدونید که هرچی سایت و شبکه ضد اسلامی بوده از این اقا به نحو احسنت استفاده کرده. برای نمونه از سایت جرس گرفته تا بی بی سی و رادیو فردا و سایت بالاترین صهیونیستی همه و همه برای این اقا نوشابه باز کردن و ازش بهترین استفاده رو کردند
? http://goo.gl/imCHIu
? http://goo.gl/emSHdo
? http://goo.gl/8wjq88
? http://goo.gl/qZf8P6
? https://goo.gl/y8cyOv
? http://goo.gl/8oue5g
اما جواب ادعاهای این اقا.
دوستان زیادی به ادعاهای این اقا جواب دادن که در ادامه چند تاش رو میارم
1⃣-اگر امام حسین قیام نکرد پس این کلام از ناحیه چه کسی صادر شده ؟
من برای اصلاح امور جدم بر پا خواسته ام !
چارز دیکنز نویسنده شهیر انگلیسی هم فهمید امام حسین قیام کرد و این اقا نفهمید
چارلز دکینز میگه : اگر قیام امام حسین و هدفش برای امور دنیوی بود من نمیفهمم چرا خواهرانش و زنان و کودکان را به همراه خود برد ؟؟
میسِلِنیز -چارلز دیکنز صفحه 61
2⃣-اینکه در عاشورا تحریفات و حواشی ای رخ داده است، سخن جدیدی نیست و سالها پیش از آقای قابل افراد بسیاری از آن سخن گفته اند و بسیاری با سخنان و کتاب شهید مطهری در این باره آشنا هستند.
نکته مهم این جاست که می توان با چشمانی باز واقعه را بدون تحریف دید. کما اینکه خود آقای قابل در این سخنان با اشاره به جملاتی از امام بیان می کند که این سخنان امام را هیچ کس نمی تواند نفی کند.
و مشکل تحریف را در سناریوی چیده شده از سوی یک عده خاص معرفی می کنند.
و جالب این جاست که این سخنشان خودشان را هم در بر می گیرد. و سناریویی که ایشان می چینند با سخنان قطعی و مسلم امام که ثبت شده و جای تردیدی در آن نیست سازگاری ندارد!
اگر امام صرفا به دنبال تامین امنیت خود و خانواده اش بوده، پس باید با یزید سازش می کرده، حال آنکه امام هدفی والاتر از حفظ جان خود و خانواده اش را دارد. و برای امر به معروف و اصلاح جامعه، تا شمشیر کشیدن و کشته شدن خودش نیز می ایستد
3⃣-اولا مثل امام مثل کعبه هست و مردم باید برن سراغش و تا زمانی که مردم سراغش نرفتند تکلیفی نداره اما وقتی رفتند سراغش تکلیف داره
برای مثال حضرت علی (ع) سالها خانه نشین بودند چون مردم سراغ ایشون نرفتند و بعد که مردم به سمت ایشون برای بیعت هجوم بردند به حضرت تکلیف شد. امام حسین هم همینطور. وقتی اون همه نامه به دستشون رسید به ایشون تکلیف شد
4⃣-اگر امام قصد داشتند امنیتشون رو تامین کنند خوب مثل همونهایی که شب عاشورا شبانه فرار کردند، ایشون هم فرار میکردند
بله وقتی امام میبینند که با ریخته شدن خونشون ، دین جدشون احیا میشه قیام میکنند. چرا که حالا همه حضرت را شناخته بودند و حجتی بر همه تمام شده بود
5⃣-این اقا میگه که “کوفیان گفتند اقا شما بیا امنیت را تامین میکنیم و اگر تونستیم شاید حکومت هم گرفتیم”
ببخشید گفتند اگر؟❓❓ گفتند شاید؟؟❓❓ کجا گفتن حالا تو بیا شاید ، ممکنه ، احتمالا امنیتت رو تامین میکنیم؟ این رو از کجای تاریخ در اوردی؟❓
?برای نمونه دو مورد از نامه ها رو ببینیم
سليمان گفت: «اي جماعت شيعه! همانا بدانيد كه معاويه ستمكاره رخت بربست و يزيد شرابخوار به جاي او نشست و حضرت امام حسين عليه السلام سر از بيعت او برتافت و به جانب مكه معظمه شتافت و شما شيعيان كه از پيش شيعه پدر بزرگوار او بودهايد. پس اگر ميدانيد كه او را ياري خواهيد كرد و با دشمنان او جهاد خواهيد نمود، نامه به سوي او نويسيد و او را طلب كنيد و اگر ضعف و جبن بر شما غالب است و در ياري او سستي خواهيد ورزيد و آنچه شرط نيكخواهي و متابعت است به عمل نخواهيد آورد، او را فريب ندهيد و در مهلكهاش نيفكنيد.» ايشان گفتند كه اگر حضرت او به سوي ما بيايد، همگي با دست ارادت با او بيعت خواهيم كرد و در ياري او با دشمنانش جانفشانيها به ظهور خواهيم رسانيد. پس كاغذي به اسم سليمان بن صرد و مسيب بن نجبه و رفاعه بن شداد بجلي و حبيب بن مظاهر و ساير شيعيان به سوي او نوشتند و در آن نامه بعد از حمد و ثنا و بيان هلاكت معاويه درج كردند كه «يابن رسول الله! ما در اين وقت امام و پيشوايي نداريم. به سوي ما توجه نما و به شهر ما قدم رنجه فرما تا آنكه شايد از بركت جناب شما، حق تعالي حق را بر ما ظاهر گرداند و نعمان بن بشير حاكم كوفه در قصرالاماره در نهايت ذلت نشسته و خود را امير جماعت دانسته، لكن ما او را امير نميدانيم و به امارت نميخوانيم و به نماز جمعه او حاضر نميشويم و در عيد با او به جهت نماز بيرون نميرويم و اگر خبر به ما رسد كه حضرت تو متوجه اين صوب گرديده، او را از كوفه بيرون ميكنيم تا به اهل شام ملحق شود. والسلام.»
.
?نامه دوم
شبث بن ربعی، حجار بن ابجر، یزید بن حارث بن رویم، عروة بن قیس، عمرو بن حجاج زبیدی و محمد بن عمرو تیمی برای آن حضرت نامه نوشتند که:
«باغها سرسبز گشته و میوهها رسیده است، پس هرگاه که اراده کردی بیا که سربازان آماده برای یاری تو در انتظار نشستهاند، والسلام.»
اینها گفتند شاید تونستیم؟ ❓یا گفتند ما حاکم رو بیرون میکنیم و سپاه اماده میکنیم؟ به امام وعده خلافت دادند یا وعده امنیت تنها؟
6⃣- ادعای بعدی که میگه این هست که امام حسن مجتبی به خاطر ریخته نشدن خون بین مسلمانان حکومت را واگذار میکنه
این اقای هنوز نمیدونه که امام حسن (ع) با معاویه جنگید و یارانشون به حضرت خیانت کردند و حتی به خیمه خضرت حمله کردند و زیر انداز از زیر پای حضرت کشیدند و وقتی همه از دور حضرت پراکنده شدند و راهی برای جنگ نبود، ناچارا اون تفاهم نامه را امضا کردند
پس چطور ادعا میکنه حضرت برای ریخته نشدن خون مردم حکومت را واگذار کردند؟ اگر برای این منظور بود از اول سپاه اماده نمیکردند
تازه اگر برای ریخته نشدن خون باید با ظالم و فاسق کنار اومد پس امام علی (ع) هم نباید جنگ جمل و صفین و … راه مینداخت تا از ریخته شدن خون مسلمانان جلوگیری کنه !
▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀پایان▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀
http://yon.ir/sVX7E
لینک ابتدای پست
https://t.me/majidDoostdar/1074