خاندان شیرازی
شیرازی ها
اقدام بی شرمانه آخوند لندن نشین مجتبی شیرازی در جدیدترین سخنرانی خود سید حسن نصرالله را صدام زمان خواند و گروه حزب الله لبنان را گروه حزب شیطان خواند
. نمیدانم به این فكر كردید كه منظور رهبری از این جمله چه بود؟ تشیع لندن و نیویورك دیگر چه صیغهای است!!؟؟ حال این جریان سیاسی در پوست مذهب جا گرفته را با هم مرور میكنیم !!!
آیت ؟؟؟ سید محمد شیرازی فرزند بزرگ خاندان شیرازیها بود كه در كربلا مشغول به تحصیل و تدریس بود و اتفاقا حضور ایشان در كربلا همزمان شد با قیام حضرت امام (ره) بر علیه رژیم شاه در ایران و تبعید ایشان به نجف كه در كربلا هم به مدت یك هفته توقف كردند و اتفاقا از استقبال خوبی نیز از سوی سید محمد شیرازی روبرو شد؛ ولی وقتی زمزمههایی در مورد زعامت و رهبری شیعیان توسط امام خمینی(ره) به گوش آیت الله سید محمد شیرازی رسید ساز مخالفت با ایشان را كوك كرد و فریاد سر داد كه رهبری و زعامت شیعیان حق من است و این در حالی است كه استاد ایشان آیت الله یوسف حائری بارها اذعان داشت كه سید محمد شیرازی [در حد مرجعیت نیست] و حتی كار به جایی رسید كه زعیم وقت شیعیان آیت الله خویی به مخالفت با ایشان بر خواست و كارهای او را شبهه ناك و دادن وجوهات به وی را غیر شرعی اعلام كرد و حتی سید محمد شیرازی بارها به طلاب ایرانی گفته بود كه دست از مبارزه علیه رژیم شاه بردارید و این در حالی بود كه خانه ایشان در كویت تبدیل به محل رفت و آمد نیروهای ساواك شده بود !!! آیت ؟؟؟ سید محمد شیرازی برادر كوچك تری داشت به نام آیت ؟؟؟ سید صادق شیرازی كه در این عرصه از برادر بزرگ تر جلو زد و حتی بلندتر از او ساز مخالفت با نظام و انقلاب ایران را كوك كرد و علنا شروع به بدگویی در مورد نظام اسلامی در داخل و خارج كشور نمود…
سال 1380 كه آیت ؟؟؟ سید محمد شیرازی در سن 75 سالگی درگذشت این جریان كه از قبل دشمنی خود با نظام و مسئولان آن را بارها اعلام كرده بود علی رغم اینكه مقام معظم رهبری سفارش كرده بودند ایشان را در حرم حضرت معصومه(س) دفن نمایند شروع به سوء استفاده از تشییع جنازه برادر كرده و آن را به یك میتینگ سیاسی تبدیل كردند كه با مداخله نیروهای امنیتی جریان به اتمام رسید و جنازه در حرم دفن شد ولی از آن تاریخ تا مدتها سید صادق شیرازی و همراهانش این قضایا را دستاویزی برای ضربه به نظام كرده بودند !!! جریان به اینجا ختم نشد و مثل اینكه جریان شیرازیها قصد تخریب وجهه تشیع را داشتند و لذا شروع به افتتاح 13 شبكه ماهواره ای به نامهای مرجعیت، شبكه جهانی امام حسین 3،2،1 ، الانوار ، بقیع و شبكه های دیگر كردند و در این شبكهها علنا شروع به بدگویی نسبت به رهبری و مراجع معظم تقلید كردند و حتی كار به جایی رسید كه در این شبكه و شبكههای طرفدار آنها [مانند شبكه فدك كه توسط طلبه نمایی به نام یاسر الحبیب در لندن مدیریت میشود كه اتفاقا داماد برادر سید صادق شیرازی یعنی سید مجتبی شیرازی كه متاسفانه ایشان هم در لباس روحانیت هستند، بود و این طلبه نمای جوان كه داماد خانواده شیرازیها بود به صورت علنی شروع به وهن مقدسات اسلامی نمود و به عایشه كه نزد اهل سنت احترام خاصی دارد و وهن ایشان موجب تفرقه بین مسلمین خواهد شد كتابی را تحت عنوان «عایشه ، فاحشه» به چاپ رساند كه موجب تهییج احساسات اهل سنت شد و كار تا جایی پیش رفت كه یكی از علمای وهابی شیخ عبد العزیز آل الشیخ گفت: شكر خدا بعد از حرفهایی كه یاسر الحبیب زد بسیاری از جوانان اهل سنت كه تازه شیعه شده یا تمایل به شیعه شدن داشتند دوباره به مذهب حقه اهل سنت باز گشتند!!! و حتی این طلبه نمای جوان و داماد خانواده شیرازیها كهسرویسهای جاسوسی انگلیس او را از زندانهای كشور كویت آزاد كرده بودند به مقام معظم رهبری و دیگر مراجع بارها فحشهای ركیك و ناسزا گفت كه البته پدر خانم ایشان یعنی آیت ؟؟؟ سید مجتبی شیرازی كه برادر سید صادق شیرازی است نیز بارها این فحشها را تكرار كرده است و در چند سال اخیر نیز شروع به پخش رساله عملیه خود !!!!!!! در میان مردم ایران كرده است] برخی از كارهایی كه موجب وهن تشیع میشد به عنوان شعائر حسینی مطرح شد …
از دیگر كارهای آیت ؟؟؟ سید صادق شیرازی ترویج قمه زنی و كارهای خلاف شعائر حسینی در شبكههای ماهوارهای تحت مدیرتش میباشد كه حتی در ایام محرم كلیپهای بسیاری از قمه زنی كه موجب وحشت مردم جهان از آئین مهربان شیعه میشود را ساخته و در این شبكهها بارها و بارها پخش میكند و اتفاقا جایی را نیز خودش مخصوص قمه زنی ساخته است كه امكانات فیلم برداری از این صحنهها را دارد و البته یكی از كارهای بسیار بد و تفرقه انگیز ایشان نام گزاری هفته وحدت به نام «هفته برائت» در سایت خودش بود كه با عكس العمل تند اهل تسنن روبرو شد و نزدیك بود كه فتنهای دوباره به پا شود كه با هوشیاری مقام معظم رهبری و فتوای ایشان مبنی بر تحریم اهانت ب
? پاسخ به یک شبهه:
?⛔️ شبهه جدید :
??با آغاز ماه ربیع الاول شبهات مربوط به عیدالزهرا و گرفتن دهه های بدون سند و ایجاد تفرقه بین برادران اهل سنت و شیعیان که برگرفته از جریانات انحرافی چون:
خاندان شیرازی
و انجمن حجتیه
میباشد نیز شروع میشود
??متن شبهه:
سلام
بسیاری از شیعیان متاسفاته ندانسته با پایان ماه صفر با ارسال یک حدیث جعلی از پیامبر که هر کس بشارت ربیع رو به من بده …….. از عزا درمیان
توجه داشته باشید که هفته اول ربیع سخت ترین روزهای اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بود و هست و ایامیه که تمام مصیبت های اهل بیت از این هفته شکل میگیره
1 غصب خلافت امیرالمومنین علی علیه السلام
2 حمله وحشیانه به بیت حضرت زهرا سلام الله علیها و امیرالمومنین
3 آتش زدن درب خانه حضرت
4 اهانت به دختر پیامبر و شکستن پهلو و بازوی ایشان
5 شهادت حضرت محسن علیه السلام
6 بستن دستهای امیرالمومنین برای بیعت و …..
فکر نمیکنم این مصایب مصیبت های کوچکی باشه که بخواهیم جشن بگیریم و شادی کنیم
ولی متاسفانه به همت وهابیون و شیعه نماهایی که دستشون تو دست ملعونیین و قاتلین اهل بیت هست این ایام تو ایران جشن و شادی برگزاره
لازم به ذکره این ایام تو کشورهایی چون عراق و ….. ایام عزا و مصیبت هست و اکثر مراجع و علما این ایام رو به عزاداری مشغولن
ان شاالله نهم ربیع ما از عزا در میاییم و روز نهم ربیع شادی میکنیم
?? پاسخ شبهه:
??جشن “عیدالزهرا” یا خون به دل کردن اهل بیت (ع)؟!
جشنهای مجعول و غیراخلاقی به مناسبت نهم ربیع الاول با چند عنوان و هدف صورت میگیرد؟ ریشههای حقیقی این قشر خاص در کجاست و آیا استدلالات آنان از ارزش محکم دینی برخوردار است؟
??متن فتوای مقام معظم رهبری پاسخ به تمام شبهات درباره لعن کردن بعضی از افراد تاریخ اسلام است .این فتوا حاکی از بصیرت عمیق مقام معظم رهبری نسبت به شرایط کنونی جهان اسلام و تلاش صهیونیسم در ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است.خداوند بر توفیق ایشان بیفزاید.
http://www.saelin18.com/?p=2562
?وحی تمام انبیازمزمه علی علی است?
?مهر وولای مرتضی چشم و چراغ هر دلی است?
?گرچه بهشتی شوم از ذکر برائت از عدو?
?بهتر از آن لعن عدو ، اطاعت از امر ولی است?
??آیا برگزاری جشن نهم ربیع الاول یا همان عیدالزهرا صحیح است ؟
??عید الزهرا و جشن گرفتن نهم ربیع الاول به دو جهت میتواند باشد:
نخست آنکه سالروز به امامت رسیدن حضرت ولی عصر امام زمان(عج) است، دومین مناسبت که بین برخی از مردم به غلط مشهور شده، سالروز قتل عمر بن خطاب است.
اما نسبت به امامت امام عصر از آن جهت که هشتم ربیع الاول روز شهادت امام حسن عسکری است و از آن به بعد امامت به عهده امام زمان حضرت ولی عصر سپرده میشود، شیعیان برای به امامت رسیدن امام زمان خشنودند و جشن میگیرند. با این کار یک نوع ابراز احساسات و عرض ارادت نسبت به آن وجود شریف و مادر بزر گوارش حضرت زهرا (س) میکنند، اما در عین حال هیچ گونه توصیهای از سوی معصومین بر جشن گرفتن این روز نداریم.
دومین جهت که بین مردم به غلط مشهور گشته که سالروز قتل عمر، نهم ربیع الاول است، نیز بدون مستند و دلیل معتبر است. زیرا طبق منابع تاریخی فریقین (شیعی و سنی) عمر بن خطاب در روز بیست و سوم ذی الحجه ترور شد. پس از سه روز درگذشت. بنابر این او در اواخر ذی الحجه درگذشته است. وقتل او در ۹ ربیع الاول فاقد دلیل معتبر است. بسیاری از بزرگان شیعه براین اتفاق نظر دارند که تاریخ قتل خلیفه دوم ۲۶ یا ۲۹ ذی الحجة سال ۲۳ هـ .ق است. على بن حسين مسعودى و یعقوبی ، دو تن از مورّخان بنام شیعه همچنین همه تاریخ نگاران اهل سنت بر همین عقیده بوده اند .
http://www.soalcity.ir/node/2631
??ان شاالله شیعیان حقیقی در این برهه حساس حواسشان به حمایت وحدت بین شیعه و سنی و اطاعت امر ولی خواهد بود.
@americanislam
@americanislam
اقتدای یاسرالحبیب به مجتبی شیرازی
شیخ انگلیسی روزهای گذشته نیز به بهانه نهم ربیع هر آنچه از رفتارهای ناشایست و خلاف ادب و مخالف عقلانیت است در شبکه ماهواره ای اش (فدک) نشان داد و با تمسک به مرجع تقلیدش در مجلس عیدالزهرای لندن، «غدیر ثانی» را جشن گرفتند و بهانهای دیگر دادند به دست وهابیون تندرو برای قتل شیعیان مظلوم و بیگناه.
اگرچه شاید بهترین تعبیر راجع به یاسر الخبیث سخن سید مقاومت، نصرالله عزیز باشد که شیخ هتاک را “شخصٌ شیعیٌ غیرُ معروفٍ عند الشیعة أساساً” دانسته بود اما معلوم نیست در کنار حمایت انگلیسیها از جریان افراط گری شیعی همزمان با تلاش آنها برای تقویت وهابیت، شهر مقدس قم تا چه زمانی قرار است میزبان برخی از مروجین این رویکرد انگلیسی است که با دست و پا کردن دفاتر متعدد، جعل عنوان مرجعیت و راهاندازی چندین شبکه ماهوارهای و اینترنتی، مشغول ترویج تفکرات ضد وحدت خود هستند.
در جدیدترین اقدام این جریان مشکوک و در شرایطی که بسیاری از مسلمانان به مناسبت نزدیک شدن ایام ولادت پیامبر رحمت مشغول برپایی نشستها و برنامههای وحدت محور میان شیعه و سنی هستند، یکی از شبکههای مورد حمایت این جریان مشکوک در قم و لندن، از نامگذاری هفته برائت! در این ایام خبر داده و اعلام کرد:
«با نزدیک شدن به ایام فرحة الزهرا و غدیر ثانی، شورای سیاست گذاری شبکه جهانی امام حسین علیهالسلام دربیانیه ای اعلام داشت: روز نهم ربیع الاول طبق فرموده اهل بیت علیهم السلام روز غدیر ثانی نامگذاری شده است و این تعبیر حکایت از اهمیت دو موضوع تولی و تبری در مکتب اهل بیت دارد و حاکی ازآن است که تبری و تولی به عنوان مکمل یکدیگر بایستی مورد توجه قرار بگیرد از این رو بر خود لازم میدانیم که از روز نهم لغایت 15 ربیع الاول را به عنوان هفته برائت نامگذاری کنیم تا از این شبکه مقدسه پیام برائت ازدشمنان خاندان رسالت را با اتکا به عمل معصومین به جهان صادر نماییم.»
در حالی که یاسرالحبیب با کمک های بیدریغ دولت انگلستان روز به روز به فعالیت های به ظاهر مذهبیاش میافزاید و در سال 2010 نیز مکان هیئتش در لندن را به حسینیهای بزرگ به نام «حسینیه سیدالشهدا» منتقل و مکان جدید را مجتمعی برای حوزه علمیه، هیئت، دفتر کار، موسسه رسانهای منبر، شبکه ماهواره ای فدک، روزنامه شیعه و پایگاه اطلاع رسانی قطره قرار داده، پذیرش این موضوع آنقدر سخت نیست که پشتیبان فکریاش در قم بنشیند و شبکه مورد حمایت وی (شبکه امام حسین (ع)) درست در ایام هفته وحدت اسلامی از اعلام هفته برائت خبر دهد.
دغدغه وحدت اسلامی، امری جدید و مربوط به دوره معاصر و یا پس از انقلاب اسلامی نبوده و احادیث مکرر از ائمه معصومین (ع) در زمینه حسن خلق با اهل سنت و پرهیز از برانگیختن تعصبات کور مذهبی وارد شده است.
این مساله در طول تاریخ همواره مورد توجه علمای شیعه بوده تا جایی که حتی در دوران مشروطه نیز مراجع تقلید شیعه بیانیهای جهت حفظ وحدت اسلامی صادر کردند و نوشتند «چون دیدیم که اختلاف فرقههای پنجگانه مسلمین (اختلافاتی که مربوط به اصول دیانت نیست) موجب انحطاط دول اسلام و استیلای خارجیان شدهاست، به جهت حفظ کلمه جامع دینیه و دفاع از شریعت محمدیه، فتاوای مجتهدین عظام، که روسای شیعه جعفریه هستند، و مجتهدین اهل سنت، اتفاق نموده بر وجوب تمسک به حبل اسلام… واتفاق شد بر وجوب اتحاد تمام مسلمین در حفظ بیضه اسلام و نگهداری جمع مملکتهای اسلامی از تشبهات دول بیگانه و حملههای سلطنتهای صلیبیه، متحد شد رای جمیعا برای حفظ حوزه اسلامیه بر این که تمام قوت و نفوذ خود را براین خصوص مبذول داریم و از هیچ گونه اقدامی که مقتضی است فروگذار نکنیم… چنانچه حق تعالی فرموده اشدّاء علی الکفار رحماء بینهم و متذکر می سازیم عامه مسلمانان را به برادری که خداوند بین تمام مومنین بست و اعلان می کنیم وجوب اجتناب از چیزهایی که موجب نفاق و شقاق است…» آیتالله نورالله نجفی اصفهانی، آخوند خراسانی، سید اسماعیل صدر، شیخالشریعه اصفهانی و شیخ عبدالله مازندرانی از امضا کنندگان این بیانیه بودند.
کانال اسلام آمریکایی
@americanislam
ادامه?
@americanislam
بر این اساس قطع به یقین سید صادق در زمان فوت پدر در سال ۱۳۳۹ هجری شمسی، نوجوانی تازه بلوغ یافته محسوب می گردید که کسوت لباس روحانیت از برای وی تنها به عنوان پوشش و لباسی بیرونی موضوعیت داشت و لاغیر؛ زیرا لباس و پوشش بیرونی مردان در خاندان شیرازی از قدیم الایام عبا و عمامه بوده و این رسم تا به امروز نیز در میان خاندان ایشان رواج دارد که فرزندان ذکورشان را از ۱۰ سالگی چنین لباسی بر تن می نمایند.
با این همه تفکر و سیره ی موروثیت مرجعیت در بیت شیرازی، موجب گردید تا ایشان سید محمد سی و چند ساله را پس از وفات پدر به عنوان مرجع اعلم به مرجعيت رسانده و سید صادق و سید حسن و سید مجتبی نیز در کنار ایشان، به عنوان مجتهد معرفی و اصحاب استفتاء وی را تشکیل دهند؛ البته در این میان سید حسن شیرازی پس از چندی عازم شامات گردید و به فعالیتهای خود توسعه داد و علاوه بر سوریه در لبنان و مصر نیز به فعالیت پرداخت و در این زمینه با امام موسی صدر نیز روابط حسنهای برقرار نمود؛ روابطی که در نهایت به سبب تفکرات قشری و متعصبانه ی سید حسن پس از چندی به تیرگی انجامید و کار اختلاف وی با امام موسی صدر تا به جایی رسید که امام خمینی، پرداخت سهم امام به طلاب و شاگردان سید حسن شیرازی را حرام اعلام کرد و در مقابل سازمان امنیت رژیم پهلوی (ساواک) نیز برای قدرتگیری سید حسن تلاشهای بسیاری نمود؛ تلاشهایی که شهید چمران در جایی به آن اشاره و رسما اعلام می کند که طرفداران سید حسن با جنگ تبلیغاتی اعصاب ما را ناراحت مینمایند و شهدای ما را مسخره کرده، میگویند شهید نیستند زیرا فتوایی برای قتال از مرجع که لابد همان سید حسن شیرازی است وجود ندارد…
و از دیگر سو نیز سید مجتبی که در دوران پهلوی به ایران آمده بود نیز با پیروزی انقلاب اسلامی، به سرعت به دامان انگلیس رفته، مقیم لندن شد و در آنجا فعالیتهای به اصلاح اسلامی و تبلیغی خود را پیگیری نموده و در این میان تنها سید صادق دوشادوش سید محمد در سال ۱۳۴۹ هجری شمسی به کویت عظیمت نموده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ هجری شمسی به قم آمده و کربلاییها را تحت لوای حزب شیرازیها و مرجعیت نوادگان میرزای شیرازی سازماندهی نمودند.
کانال اسلام آمریکایی
@americanislam
@americanislam
البته از آنجا که فرقه ی شیرازیها امام حسین علیه اسلام را ما یملک خود دانسته و امر مرجعیت را ودیعه ای الهی در خاندان خود می دانند، لذا حضور پر رنگ این فرقه در فضای سایبر نیز عموما با بِرند و عنوان امام حسین و مرجعیت همراه بوده و این همه در حالی است که فعالیتهای رسانه ای سید صادق را نمی توان منحصر در تمرکز ایشان بر موارد اختلافی میان شیعه و اهل سنت دانست و حضور فعال ایشان در تعارض با نظام اسلامی، به عنوان ام القری، به گونه ای ویژه قابل ملاحضه می باشد که مصداق آن را می توان در نقش این فرقه و شبکه های ایشان، طی وقایع فتنه ی ۱۳۸۸، به روشنی پیگیری نمود.
به عبارتی دیگر، اگر چه سید صادق همانگونه که هیچ گاه سید محمد با نظام اسلامی دل صاف ننمود، همواره بر مخالفت با جمهوری اسلامی مصر می باشد، اما اصرار او در زمان آيت الله العظمي، بر خلاف برادرش سمت و سویی جدید به خود گرفته و در این راستا فرقه ی شیرازیها حتی از جسم سید محمد برای اعلام مواضع سیاسیشان علیه نظام جمهوری اسلامی دریغ نکرده و علیرغم اینکه به دستور رهبری در صحن حرم حضرت معصومه برای قبر سید محمد شیرازی جایابی صورت گرفته بود، اما فرقه ی شیرازی در یک اقدام کاملا هماهنگ، تشییع جنازه سید محمد را به یک میتینگ سیاسی مبدل و اقدام به ایجاد بلوا و آشوب در قم نمودند که در این میان اگر چه نیروهای امنیتی در مقابل ایجاد چنین آشوبی ایستادگی کرده و تابوت سید محمد شیرازی را برای دفن به حرم مطهر انتقال دادند، اما این ماجرا تا سالها مستمسکی از برای فحاشی و حمله فرقه ی شیرازی به شخص مقام معظم رهبری و ابراز انزار از نظام جمهوری اسلامی قرار گرفت.
همچنین رویکرد شیرازیها در اصرار بر تقابل خود با نظام اسلامی موجب شد تا این فرقه در طی فتنه ی ۸۸، به صورت کامل در برابر نظام اسلامی بسیج نماید که در این راستا حضور فعال شخص سید صادق در دوران فتنه و سخنرانیهای عجیب وی در دفاع از منافقین و بهاییان و اهانت کنندگان به امام حسین علیه السلام را می توان مصداقی بارز از برای سمت و سوی جدید فعالیت ضد نظام اسلامی فرقه ی شیرازیها ارزیابی نمود؛ سمت و سویی جدیدی که موجب شادمانی گسترده و حمایتهای بی دریغ آمریکاییها و انگلیسیها از این فرقه و در اختیار قرار دادن مقادیر قابل توجهی از امکانات به منظور تحقق اهداف ایشان گردیده است.
@americanislam
ادامه?
در مورد شجره طیبه شیرازیها برای ما توضیح بدهید.
-بله شجره طیبه است. اولا شاعر میگوید:
هرگز از شیراز مردی برنخاست/ یا معلم بود یا گوهرشناس
شیراز از شهرهایی است که برازنده و عالم زیاد داشته است. من مقدمه ابن خلدون را مطالعه میکردم نکتهای راجع به شیراز خواندم. ایشان وقتی وارد شیراز و ایالت فارس میشود در مقدمه کتابش مینویسد «و کانت تسمی فی الحَقبه طویله من الزمن بدارالعلم لکثره الوجود العلماء فیها» یعنی تاریخ از گذشته، شیراز را دارالعلم میداند. سپس ادامه میدهد در یک زمان، در شیراز سیصد عالم وجود داشت. شیراز همیشه اینگونه بوده است.
ما در نجف که بودیم در یک مقطع، هفت یا هشت مرجع به نام شیرازی بودند. مرحوم والد ما، مرحوم آقامیرزا عبدالهادی شیرازی که واقعا از مراجع منزه بودند و خیلیها ایشان را با آقاسیدعبدالهادیِ ما اشتباه میگیرند و مراجع بزرگوار دیگر.
آیا خاندان محمد شیرازی با خانواده حضرتعالی نسبتی دارند؟
ما “نسبت نَسبی” نداریم. آنها حسینی هستند و ما موسوی هستیم؛ اما آنها هم شیرازی هستند. البته برخی ارتباطات سببی و خانوادگی میان ما هست. آنها در کربلا بودند. مرحوم آقامیرزامهدی شیرازی کربلا بودند. نجف نبودند. از اصحاب و حواریین مرحوم حاج آقاحسین قمی به شمار میآمدند و از تلامیذه ایشان بود. مرحوم آقامیرزامهدی، به عنوان یک نیروی علمی قوی “در حد فقاهت مطرح نبود”. شاخصه ایشان تقوا بود؛ یعنی جنبه تقوای ایشان بیش از جنبه عِلمیتشان بود. او چهار پسر داشت. پسر بزرگ “محمدشیرازی” بود که از عراق به کویت رفت و مدتی در آنجا بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به قم آمد و در اینجا فراز و نشیبهایی داشت.
چه شد که ایشان در ایران مهجور واقع شدند؟
اجازه بدهید وارد این مباحث نشویم. چون یک سری مسائل هست که آسوده دلی میخواهد و شب مهتابی!
ما دوست داریم یک شب مهتابی خدمت شما برسیم! الان از آن خانواده میرزامهدی شیرازی چه افراد شاخصی ماندهاند؟؟؟
از آن خاندان “محمد” که فوت شد. تشکیلات محمد شیرازی، یک “تشکیلات سازمان یافته” بود. با همه کربلاییها و… در ارتباط بود و فعالیت داشت. یک حالت – شاید تعبیرم درست نباشد- “حزبی” داشتند و هماهنگ و یکنواخت حرکت میکردند. پیروان و دوستان ایشان یکنواخت حرکت میکردند و برنامه میریختند برای اینکه آقاصادق را به جای اخویشان به عنوان مرجع مطرح کنند !!!
می گویند مرحوم محمد شیرازی در سی و پنج سالگی اعلام مرجعیت میکند و البته آقای “خویی” در مورد ادّعای مرجعیت ایشان موضع میگیرند.
بله ایشان(آقای خویی ) و مرحوم آقای “شاهرودی” موضع گرفتند. البته محمد شیرازی در برخی درسها قوی بودند و چون “استحکام سازمانی “قویای داشتند توانستند بر اوضاعشان مسلط شوند. آن استحکام سازمانی را الان بیشتر دارند!!!
یک برادر هم آقاسیدحسن شیرازی بود که در سوریه ترور شد. در عراق زندان شد و بعد از آزادی به سوریه رفت و توسط ایادی بعثیها در آنجا ترور شد.
یک برادر هم مجتبی است که در “انگلستان” از سخنان ایشان بهرهمند می شوید! (خنده و تأسف حضار) از حرکتهای ایشان خیلی متأسفیم… حرکات نامطلوبی است.
+به نظر شما خانواده شیرازی با سیدمجتبی و هتاکیهای او ، علیهِ علمای ایران موافقند؟
-اظهار برائت نمیکنند! من به بعضی هایشان میگویم. میگویند نظر خودش است و ما کاری نداریم. هیچ وقت در جایی شنیده و مشاهده نشد که اظهار تأسف و تألّمی شده باشد و از او تبرّی کنند. داماد ایشان “یاسر الحبیب” است. آن روحانی کویتی که الان لندن نشین شده است. یاسر الحبیب در سخنانش، موضع خودش را به صادق شیرازی با عنوان “مرجعیت اعلای شیعه” مستند میکند؛. متأسفانه این یاسر الحبیب مواضع تندی دارد. خود آقامجتبی هم که از مرز خارج است.
+ ظاهرا در فعالیت بین المللی موفق هستند؟
– بله، خیلی !. عرض کردم فعالیت بین المللی و سازماندهیشان خیلی قوی است. همین یکی دو روز قبل صحبت این بود که مدتی است کویت و کشورهای عربیِ خلیج فارس، به ایرانیها ویزا نمیدهند. یک آقایی گفت جز به تشکیلات آقاسیدصادق شیرازی، به دیگران ویزا نمیدهند!!!!!!. آنها نفوذ فوق العادهای دارند و فعالیتهایشان خیلی وسیع است. از دستگاه صادق ویزاگرفتن و به آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی رفتن، خیلی طبیعی است.!!!
ممکن است افرادی، بستگانی در آمریکا داشته باشند و چندین سال بخواهند به جهاتی سفری به آمریکا داشته باشند و موفق نمیشوند؛ ولی مجموعه ایشان بحمدلله موفقند!!! (خنده حضار)
مطالب دیگر چیزهایی است که اسرار ناگوست و ما هم نباید بگوییم و شما هم نباید بشنوید! . خلاصه آنها یک خانداناند که بعضی از اقوامشان در کربلا و در مکه بودند و هستند !!!
منبع : رسا
کانال اسلام آمریکایی
@americanislam
مروری بر جریان اختلاف افکن شیرازیها:
(??شیعه انگلیسی??)
??اختلاف بیفکن ، حکومت کن??
جریان کذاب شیرازی ها از ابتدا تا کنون پس از فوت آیتالله سیدمهدی شیرازی، مرجعیت در این خاندان به بازیچهای سیاسی تبدیل و به انحراف کشیده شد. سیدمحمد فرزند ارشد ایشان در دهه ۴۰ شمسی در عین نداشتن صلاحیت مرجعیت، ادعای مرجعیت نمود. این ادعا با مخالفت حضرات آیات سیدابوالقاسم خویی و سیدمحمود شاهرودی بزرگ مواجه و پا نگرفت.
به موازات جریانهای تکفیری منتسب به اهل سنت که آتش فتنه را به جان مسلمانان انداخته و پدیده اسلامهراسی را به نفع صهیونیستهای مسیحی تقویت میکنند، جریان تکفیری دیگری؛ منتسب به اهل تشیع و مدعی مرجعیت نیز با اهانت به مقدسات اهل سنت و تبلیغ خرافههای مذهبی منتسب به شیعه به اختلافافکنی بین شیعه و سنی و بهانهتراشی به سود تکفیریهای سنی رو آوردهاند که محوریت آن در بیت سیدصادق شیرازی مدعی مرجعیت شیعه قرار دارد. این جریان مشکوک که با گذشت زمان، وابستگی آن به استعمار پیر انگلستان، آشکارتر میگردد بدنبال توسعه نفوذ خود به هیأتهای مذهبی و ترویج نوعی سکولاریسم میباشد. تشدید فعالیتهای این جریان همزمان با راهبرد جهان غرب به بهرهبرداری از شکافهای قومی- مذهبی برای فتنهانگیزی در جهان اسلام و فرسایش توان مسلمانان و جلوگیری از احیاء تمدن اسلامی با به راه انداختن آتش اختلافات درونی، انگیزهای برای معرفی آن فراهم ساخته که این نوشتار بدنبال تأمین آن است.
ادامه دارد…
????????
کانال معرفی اسلام آمریکایی، تشیع انگلیسی
@americanislam
برادر کوچکی که از برادر بزرگ جلو افتاد!
سید صادق برادر کوچکتر سید محمد است که بعد از فوت وی در سال ۱۳۸۰ در شهر قم، عملاً تبدیل به بزرگ خاندان شیرازیها شد. عناد و دشمنی این جریان با انقلاب اسلامی ایران و شخص حضرت امام خمینی و نیز حضرت آیتالله خامنهای، امری است که ایشان هیچ واهمهای از ابراز علنی آن حتی در داخل جمهوری اسلامی ایران نداشتهاند.
برادر دیگر سید صادق، سید مجتبی است که اکنون در انگلیس حضور دارد و وی نیز در کسوت علما ظاهر میشود. فیلم صحبتهای سید مجتبی علیه شخص رهبری و مجموعه فحشهای رکیک وی نسبت به رهبری نظام هزاران بار در فضای مجازی دیده شده است و به جرات میتوان گفت که از میان تمامی جریانات ضد انقلاب اسلامی ایران و رهبری در سرتاسر دنیا، هیچکدام چنین جسارتی در توهین نسبت به ایشان نداشتهاند.
این جریان با به راه افتادن شبکه الفدک سابق و صوت الاطهار توسط شیخ کویتی یاسرالحبیب جانی تازه گرفت و گفته میشود که میان ایشان و یاسرالحبیب رابطهای سببی نیز وجود دارد (ظاهراً یاسرالحبیب داماد سید مجتبی شیرازی است). علیرغم تکفیر طیفی از علمای شیعی از شهید محمدباقر الصدر گرفته تا آیتالله سیستانی، مکارم شیرازی و رهبری و… توسط یاسرالحبیب در ۱۳ شبکه ماهوارهای منتسب به شیعه، جریان شیرازیها به هیچوجه حاضر به تبری از وی نبوده و نیست.
________________
@americanislam
ادامه?
یکی دیگر از اقدامات این جریان مشکوک که حامیانی نیز در شهر مقدس قم دارد نامگذاری هفته برائت! در ربیعالاول سال پیش بود. این جریان در اطلاعیهای اعلام کرد: «با نزدیک شدن به ایام فرحة الزهرا و غدیر ثانی، شورای سیاست گذاری شبکه جهانی امام حسین علیهالسلام در بیانیه ای اعلام داشت: روز نهم ربیع الاول طبق فرموده اهلبیت علیهم السلام روز غدیر ثانی نامگذاری شده است… از این رو بر خود لازم میدانیم که از روز نهم لغایت ۱۵ ربیع الاول را به عنوان هفته برائت نامگذاری کنیم تا از این شبکه مقدسه پیام برائت از دشمنان خاندان رسالت را با اتکا به عمل معصومین به جهان صادر نماییم.»
این حرکات زشت بدعت آلوده در حالی صورت می گیرد که خداوند در آیه ۱۷ سورة الانعام فرموده است: [وَلاَ تَسُبُّواْ الَّذِینَ یَدْعُونَ مِن دُونِ اللّهِ فَیَسُبُّواْ اللّهَ عَدْوًا به غیر عِلْمٍ] یعنی به خدایان و بتهای مشرکین و کفار حرف زشت نزنید چون آنها مقابله به مثل کرده و به مقدسات شما توهین میکنند این آیه شریفه به طریق اولی دستور عدم توهین به مقدسات سنیها را ثابت میکند.
بهترین تعبیر راجع به یاسر الحبیب سخن سید مقاومت، نصرالله عزیز است که شیخ هتاک را «شخصٌ شیعیٌ غیرُ معروفٍ عند الشیعة أساساً» دانسته است. یاسرالحبیب با کمکهای بیدریغ دولت انگلستان و بیت آیتالله سید صادق شیرازی روز به روز به فعالیتهای به ظاهر مذهبیاش میافزاید. قابلتوجه اینجاست که در یک اقدام هماهنگ شبکه مورد حمایت آیتالله سید صادق شیرازی -شبکه امام حسین-درست در همین ایام اقدام به اعلام گستره برگزاری برنامههای هفته برائت این فرقه مشکوک کرد.
________________
@americanislam
♨️چهره های شاخص تشیع انگلیسی??
1⃣?«یاسر الحبیب»؛ موهن به مقدسات اهل سنت و مروج قمهزنی در لندن!?
کتاب «مرجعیت موروثی یا تشیع انگلیسی» با موضوع نگاهی گذرا به جریان افراطگرای شیعی به قلم صالح قاسمی از سوی نشر سلمان پاک منتشر شده است و ماهیت جریان افراطگرای تشیع انگلیسی را بررسی میکند. همچنین موضوعات گوناگونی را از جمله «سرمایهگذاری و طراحی نظریهپردازان غربی برای مقابله با تمدن نوین اسلامی و شیعی در ایران به وسیله جریان شیرازیها، فصل مشترک جریان شیرازیها و جریانهای لندننشین، کارکرد مشترک سیاسی و تفرقهافکنانه تشیع انگلیسی و وهابیت آمریکایی در دنیای اسلام و در سطح جهان، دیدگاه علما و نخبگان حوزوی و دانشگاهی درباره جریان شیرازیها و تشیع انگلیسی و اصلیترین راهکار مقابله با اصول فکری جریان افراط گرای شیعی و ممانعت از نفوذ انحرافات و بدعتهای این جریان در مجامع مذهبی» بررسی میکند.
بخشی از این کتاب به معرفی چهرههای مروج و مبلغ تشیع انگلیسی اختصاص دارد که بخش نخست آن را در ادامه میخوانیم:
** یاسر الحبیب
«یاسر یحیی عبدالله الحبیب» از سرسختترین حامیان و از متعصبترین مقلدان سید صادق شیرازی است که دائم بر طبل مرجعیت و اعلمیت وی میکوبد و علی رغم درخواستهای مکرر برای اعلان برائت سید صادق شیرازی از یاسر الحبیب و مواضعش، مجموعه جریان شیرازیها هیچگاه از وی اعلان برائت نکردهاند.
تا جایی که سایت یاسرالحبیب اجازه نامهای را مبنی بر داشتن اجازه فعالیت از سید صادق شیرازی منتشر کرد که این موضوع هم هیچگاه مورد انکار یا رد سید صادق شیرازی واقع نشده است.
*در کسوت شاگردی خاندان شیرازی
«یاسر یحیی عبدالله حبیب سلام الحبیب» در سال ۱۹۷۹ در کویت و در خانوادهای مذهبی به دنیا آمد. او در نوجوانی وارد فعالیتهای خبری ـ سیاسی کویت شد و با روزنامههای مختلفی (از جمله الوطن، صوت الکویت، الطلیعه، الرای العام، القبس) همکاری کرد.
یاسر الحبیب پس از آشنایی با سید محمد شیرازی (برادر بزرگتر سید صادق شیرازی) در سال ۱۹۹۶ یعنی زمانی که تنها ۱۷ سال داشت به قم سفر کرد و مدتی را به شاگردی سید محمدرضا شیرازی (فرزند سید محمد) گذراند.
این ارتباط استاد و شاگردی باعث شد که در مراسم گرامیداشت محمدرضا شیرازی که در حسینیه رسول اعظم لندن برگزار شد نیز یاسرالحبیب به عنوان سخنران مراسم از سوی بیت شیرازی برگزیده شود.
ادامه دارد…
????
https://telegram.me/joinchat/Br2n8Tv8pEx-RmYmzxflvw
?«تشیع انگلیسی» یا «شیعه لندنی»؛ اصطلاحی که مدتی است بر سر زبانها افتاده است.
? پس از «اسلام آمریکایی» که امام خمینی(ره) در برابر اسلامناب محمدی(ص) تبیین کردند، رهبر معظم انقلاب و نخبگان کشور از تهدیدی به نام «تشیع انگلیسی» پرده برداشتند. تشیعی که از لندن و با حمایت سرویس اطلاعاتی این کشور حمایت و ترویج میشود تا محصول «تفرقه» را در کشورهای اسلامی برداشت کند.
?تشیعی که با هزینههای سنگین تبلیغاتی تمام توان خود را برای پیوند «شیعه» با خشونت و قرار دادن آن در مقابل سایر فِرَقاسلامی تجمیع کردهاست.
?شیرازیها بازمانده خاندان معروف و شاخص فقاهت و مرجعیت در 150 سال گذشتهاند که شخصیتهایی چون آیتالله سیدحسن شیرازی(ره) معروف به میرزایشیرازی، صاحب فتوای مشهور تحریم تنباکو و آیتالله میرزامحمدتقی شیرازی رهبر مقابله با اشغال عراق توسط انگلیس را پرورش دادهاند، اما پس از فوت آیتالله سیدمهدی شیرازی، مرجعیت در این خاندان به بازیچهای سیاسی تبدیل و به انحراف کشیده شد. ?سیدمحمد شیرازی فرزند ارشد ایشان در دهه 40 شمسی در عین نداشتن صلاحیت مرجعیت، ادعای مرجعیت نمود. این ادعا با مخالفت حضرت آیت الله العظمی سیدابوالقاسمخویی(ره) و ?حضرت آیت الله العظمی سیدمحمودشاهرودی بزرگ مواجه شده و پا نگرفت. درعینحال با فوت سیدمحمد، برادرش سیدصادق همان مسیر را ادامه داد. این جریان جنگ با صدام را برادرکشی نامیده و مواضعی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی اتخاذ کرد و برای پیشبرد اهداف سیاسی خود حتی از اهانت علیه مراجع تقلید گرانقدری چون آیاتعظام بهجت، مکارم شیرازی، حسنزاده آملی، شهید صدر، شهیدمطهری و رهبرمعظمانقلاب فروگذار نبوده است.
@americanislam
❎ نقدی بر نظریه آیت الله #سید_محمد_حسینی_شیرازی درباره #وحدت_اسلامی
✍#مهدی_مسائلی
☄گزیده یادداشت:
✅پیش از آیت الله #سید_صادق_شیرازی، برادرشان مرحوم آیت الله سید محمد حسینی شیرازی عنوان مرجعیت را در خاندان شیرازی عهدهدار بودند و طرفداران خاندان شیرازی هماکنون با احترامی فوق العاده و با تعبیری همچون «الامام المجدِّد» از ایشان یاد میکنند. از این رو ممکن است عدهای گمان کنند نظرات و تفکرات سیاسی و اجتماعی مرحوم آیت الله سید محمد شیرازی موجب عملکرد وحدتستیزانه این جریان شده است. این در حالی است که مرحوم سید محمد شیرازی به شدت طرفدار عنوان وحدت اسلامی بودند و شاید تقریری که ایشان از وحدت اسلامی ارائه مینمودند، نزد بعضی افراد به عنوان رویکرد افراطگرایانه در زمینه وحدت اسلامی شناخته شود…
✅…ایشان وحدت اسلامی را به معنای وحدت و تجمع همه مسلمانان از ملّیتها، طوایف و مذاهب گوناگون ذیل پرچم اسلام، و تشکیل حکومت واحد اسلامی تعریف میکنند…وی حاکم کشور جهانی مسلمانان را شوراهایی از علمای شیعه و سنی میداند که رأی اکثریت آنها برای اداره کشور لحاظ میشود. وی همچنین درباره چگونگی اخذ حکم اکثریت از این مجالس مطالبی را مطرح نموده و به بیان جزئیات قانونگذاری در آنها میپردازد…
✅برای تحقق ایده ایجاد کشور واحداسلامی، خواستار آگاهیبخشی به تمام مسلمانان و انقلابهای مسالمتآمیز آنها علیه حکومتهای خودخوانده و دیکتاتوری کشورهای اسلامی میشود، تا با انحلال کشورهای اسلامی موجود، مرزهای جغرافیایی میان مسلمانان برداشته شود و تنها یک کشور اسلامی به وجود آید…
✅ایشان همچنین در جایی دیگر از همه مسلمانان میخواهد تا با کنار گذاشتن آداب و مناسبتها و تقویمهای ملّی، مناسبتها و تقویم اسلامی را ملاک عمل قرار دهند و مانعی دیگر را از سر وحدت امت اسلام بردارند.
✅همچنین ایشان در آثار خویش بر قاعده اخوت و برادری اسلامی تأکید ویژهای دارد…ایشان از مسلمانان میخواهد تا منافع ملی را رها کنند و با تعاون و همیاری یکدیگر، همه مسلمانان را از منابع و ثروتهای جهان اسلام برخوردار کنند و موجب شکوفایی استعدادهای دیگر مسلمانان شوند…
✅ایشان در کتابهای خویش تأکیداتی بر نهی از دشنامگویی، لعن و توهین میان مسلمانان دارد و هر وسیلهای که مانع وحدت مسلمانان شود را به شدت محکوم میکند…
✅از امتیازات این نظریه آن است که از حد شعار خارج شده است و … در نگاه ایشان وحدت اسلامی شعاری عوامفریبانه نبوده است.
✅ در نظریه آیت الله سید محمد شیرازی، اگرچه یکی شدن در مورد مسائل مذهبی دیده نمیشود…ولی با این حال اختلافات مسلمانان در آداب و شئون ملی، منافی با وحدت اسلامی دانسته شده …
✅اما نقدی که بر این سخنان وارد است این که: آداب و رسوم ملی، با مناسبتهای اسلامی تنافی ندارد و اشتراک مسلمانان در مناسبتهای اسلامی را میتوان با حفظ مناسبتهای ملی همراه نمود…
✅ادغام ملتها و به وجود آمدن کشور واحد اسلامی، …. وحدت اسلامی را به معنایی دستنیافتی و بیهوده تبدیل میکند.
✅با حفظ مرزهای جغرافیایی و شئون و منافع ملّی نیز میتوان ارادهای واحد را بر جهان اسلام حاکم ساخت
✅ علمای اسلامی پیش از هر سخن درباره وحدت اسلامی، باید ابتدا وظایف مسلمانان را در راستای وحدت اسلامی برای آنها تبیین کنند، زیرا بسیاری از آنها اگرچه ضرورت وحدت اسلامی را میدانند و میپذیرند، ولی به لوازم آن پایبند نبوده و به گونهای رفتار میکنند که گویا به مقابله با وحدت اسلامی برخاستهاند. متأسفانه چنین عملکردی در رفتار بسیاری از هواداران و منتسبین به خاندان شیرازی دیده میشود، آنگونه که در پرتو رفتارهای مذهبی این افراد، نه تنها نمیتوان به وحدت اسلامی رسید بلکه زندگی مسالمتآمیز مسلمانان نیز به خطر میافتد. به دیگر سخن با رویکرد رفتاری این افراد، نه تنها امیدی به صلح میان مسلمین نیست، بلکه به آتشبس میان آنها نیز نباید فکر کرد.
☄متن کامل یادداشت:
http://mobahesat.ir/12811
@americanislam
♨️هفته برائت به جای هفته وحدت!?
@americanislam
?نگاهی به برنامه های شبکه سه زبانه امام حسین (ع)، نشان می دهد این شبکه و رسانه های همسو با چنین جریان فکری، کار ویژه اصلی خود را تکفیر شیعیان قرار داده اند. جریانی تندرو و افراطی که با حمله به اعتقادات و اندیشه های اکثریت شیعیان و بزرگان این مذهب، خود را در جایگاه قضاوت و صدور حکم قرار می دهند و با تکفیر جریان اصیل شیعی و اسلامی، بذر کینه و نفاق را در میان پیروان مذاهب مختلف می پاشند. کینه ورزی و نفرت پراکنی در قالب روایات متعدد انحرافی و شبه انگیز، محور سخنان مجریان و کارشناسان این شبکه است.
@americanislam
?به طور کلی آیت الله سیدصادق شیرازی، به عنوان رهبر معنوی دست اندرکاران شبکه های ماهواره ای امام حسین و چند شبکه دیگر به نام #مرجعیت ، #فدک (این شبکه زیر نظر برادر سید صادق و دامادش یاسرالحبیب اداره میشود) ، #سلام ، #رقیه ، #ابوالفضل_العباس، #الانوار ، #خدیجه ، #الزهرا ، #المهدی شناخته می شود که حاضران دراین شبکه ها خود را مقلدین این آیت الله می دانند. صادق شیرازی به صدور احکام افراطی همچون لزوم بسط #قمه_زنی در مراسم عزاداری ماه محرم معروف است و سخنرانی تندی نیز علیه نظام جمهوری اسلامی و رهبران آن ایراد کرده است. این شبکه ها که با پنهان شدن در ظاهر دینی سعی میکنند جلوههای واقعی شیعی بودن را به صورت کاملاً برعکس به نمایش درآورند.
?اما یکی از بدعت هایی که شبکه جهانی امام حسین (ع) در سال ۱۳۹۱ به آن دست زد که تعجب همگان را به همراه داشت و حتی با توصیه های رهبر معنوی آنها یعنی صادق شیرازی تناسخی نداشت، نامیدن #هفته_وحدت ? به نام « #هفته_برائت » بود. تشکلی به نام شورای سیاست گذاری شبکه جهانی امام حسین، اقدام به بدعتی جدید و تامل برانگیز کرد و نهم تا پانزدهم ربیع الاول را به عنوان هفته برائت اعلام نمود: “با نزدیک شدن به ایام فرحه الزهرا و غدیر ثانی، شورای سیاست گذاری شبکه جهانی امام حسین علیهالسلام در بیانیه ای اعلام داشت:?? روز نهم ربیع الاول طبق فرموده اهلبیت علیهم السلام روز غدیر ثانی نامگذاری شده است…? از این رو بر خود لازم میدانیم که از روز نهم لغایت ۱۵ ربیع الاول را به عنوان هفته برائت نامگذاری کنیم?? تا از این شبکه مقدسه پیام برائت از دشمنان خاندان رسالت را با اتکا به عمل معصومین به جهان صادر نماییم.”
❌بدعتی که با توجه به بازه زمانی هفته وحدت (۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول) جای هیچ تردیدی باقی نمی گذاشت که حرکتی متعمدانه و طراحی شده برای ضربه زدن به اصل اصیل وحدت اسلامی و خدمتی بزرگ در راستای اهداف تفرقه افکنان جهانی در میان مسلمانان جهان بود. حال از شروع انقلاب اسلامی ایران، تاکید رهبران آن بر وحدت میان شیعیان و اهل سنت قرار داشته و برنامه هایی را نیز برای تحقق این امر در نظر گرفته اند، ناگهان جریانی با امکانات رسانه ای گسترده، وسیله تفرقه را مهیا می کند و اهرمی را در اختیار جریانات تندرو اسلامی قرار می دهد تا به شیعه هراسی دست بزنند.
@americanislam
⭕️⭕️ #سیر_یک_انحراف ⭕️⭕️
?مقدمه:
چند سالی ست با کلید خوردن پروژه اسلام هراسی از سوی غرب، به ویژه آمریکا، جریان های انحرافی درون دینی و مذهبی به بزرگترین چالش و خطر، برای تهدید اسلام تبدیل شده اند.
این خطر تنها به یک مذهب و مشرب هم مربوط نیست، بلکه این سرمایه گذاری در بین همه فرق و مذاهب اسلامی بویژه شیعه و سنی به منصه ظهور رسیده است.
نظام سلطه در راستای ارائه تصویری دروغین و خشن از اسلام، در کنار تجهیز و ترغیب جریان تکفیری ها و سلفی ها که بسیاری از آن ها به تندروهای اهل سنت تعبیر می کنند،جریان های خطرناک دیگری را در دل شیعیان بوجود آورده و آن ها را مورد حمایت مالی و رسانه ای قرار داده است و با اقدامات قابل تأمل و تأسف خود مشغول تیشه زدن به ریشه اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه وآله) و مکتب تشیع میباشد.
این جریان ها که در حال حاضر عَلَم آن در دستان انجمن منحرف حجتیه و همچنین بیت صادقی شیرازی ست، بدون توجه به شرایط زمان، مکان و مسائل جاری جهان اسلام، با توهین به مقدسات اهل سنت و ترویج شعارهای افراطی، زمینه تشدید اختلافات دینی را فراهم نموده و موجب کشتار شیعیان بی گناه در اقصی نقاط جهان شده است.
این جریان های مشکوک که با گذشت زمان نشانه های حمایت پیر استعمار نیز از آن مشهود و عیان تر میگردد، با سوء استفاده از احساسات و عواطف پاک شیعی و با بهره برداری از هیئات مذهبی، به دنبال ایجاد شکاف بین بدنه مذهبی مردم و نظام اسلامی بوده، هم زمان عمق استراتژیک جمهوری اسلامی را مورد هجمه قرار داده و به ایجاد شکاف میان مسلمانان و همچنین به زمینه سازی برای واگرایی شیعیان جهان از نظام اسلامی میپردازد.
قبل از هر چیز این نکته لازم به ذکر است که، هر چند انجمن حجتیه و فرقه خاندان شیرازی اشتراکات زیادی با هم دارند..اما، نمی توان گفت که فرقه خاندان شیرازی، حجتیه ای هستند و بالعکس.
@americanislam
??????
#سیر_یک_انحراف
قسمت چهارم
معرفی اجمالی خاندان شیرازی:
♻️شیرازی ها خاندان معروف و شاخص فقاهت و مرجعیّت در طی ۱۵۰ سال اخیر بوده اند که در ادوار مختلف، به تربیت افراد و شخصیّت هایی نظیر:
آیت الله سید محمد حسن شیرازی و صاحب فتوای مشهور تحریم تنباکو
آیت الله میرزا محمد تقی شیرازی رهبر مقابله با اشغال عراق توسط انگلیس
آیت الله حاج سید علی شیرازی
آیت الله سید اسماعیل شیرازی
آیت الله سید عبدالهادی شیرازی
و در نهایت هم آیت الله سید میرزا مهدی شیرازی پرداخته و آنها را به عنوان مرجع تقلید شیعیان در ایران و عراق معرفی کرده اند.
آیت الله سید مهدی حسینی شیرازی، در سال ۱۱۲۵ هجری شمسی در شهر کربلای معلّی به دنیا آمد.
وی، در کودکی پدرش مرحوم میرزا حبیب الله را از دست داد و تحت سرپرستی مادر و برادر بزرگش سیّد عبدالله قرار گرفت .
نخستین مرحله تحصیلات خود را در شهر کربلا، سپس سامرا و کاظمین گذراند.
آنگاه به نجف هجرت کرد و نزدیک ۱۰ سال در آنجا اقامت گزید.
پس از آن به کربلا بازگشت و تا آخر عمر در آنجا ماند .
وی در نهضت های اجتماعی و سیاسی از جمله انقلاب معروف ۱۹۱۰ در عراق فعال بود.
همسر سید میرزا مهدی حسینی شیرازی، فرزند سید عبدالصاحب دو نواده میرزای شیرازی اول بود.
@americanislam
ایشان چهار دختر و چهار پسر دارد.. محمد، حسن، صادق و مجتبی از پسران اویند.
از اساتید وی می توان از آیات عظام:
میرزا محمد تقی شیرازی
میرزا علی آقا شیرازی
آقا رضا همدانی (صاحب مصباح الفقیه )
سید محمد کاظم طباطبایی یزدی (صاحب عروه الوثقی)
محمد حسین نائینی
و سید حسین طباطبایی قمی نام برد.
آنگونه که از شواهد بر می آید جنبه ی تقوای آیت الله سید مهدی بیش از جنبه ی اجتهاد و علمی بودن ایشان بوده وبطور کلی دلیل برجستگی ایشان همین بوده است.
اما بعد از آیت الله سید مهدی شیرازی، مرجعیّت در این خاندان توسط فرزندان وی به انحراف کشیده شد، چه آنکه محمد شیرازی فرزند ارشد ایشان در دهه ۴۰ شمسی علیرغم جوانی و مخالفت مراجع بزرگ آن زمان نظیر حضرات آیات سید ابوالقاسم خویی و سید محمود شاهرودی بزرگ، ادعای مرجعیّت نمود و بعد از وی نیز، صادق شیرازی به پیروی از مسیر منحرف برادرش پرداخت.
مهمترین مخالفتها با مرجعیّت این آیت الله جوان مقیم کربلا از سوی آیت الله خویی و آیت الله سید محمود شاهرودی
صورت گرفت و این دو مرجع تقلید در موضع گیریهای تندی،اجتهاد سید محمد شیرازی را زیر سؤال برده و طرح مرجعیت وی را مشکوک قلمداد کردند.
آیت الله العظمی سید ابوالقاسم خویی و آیت الله العظمی شاهرودی هر یک به طور جداگانه اعلامیه ای علیه ایشان صادر کردند.
آقای شاهرودی در اعلامیه اش متذکر شده بود که آقای شیرازی مجتهد نیست و شاهد بر این مدعا نیز استاد وی
آقای شیخ یوسف حائری ست که در نوشته ای تصریح کرده، آقای شیرازی به حد اجتهاد نرسیده است.
در مرحله بعد،حمله ها شدت بیشتری پیدا کرد و مرحوم آقای خویی در سؤالی که از ایشان شده بود طوری جواب داده بود که حیثیت ایشان خدشه دار شد.
مرحوم آیت الله العظمی سید ابوالقاسم خویی در جواب مرقوم کرده بود که کار این سید، شبهه ناک است و دادن وجوهات به وی جایز نیست!
yon.ir/sF7A4
? @americanislam