محمد_بن_عبدالوهاب_و #یهود_و_جنایات_او
[﷽]
موضوع: #محمد_بن_عبدالوهاب_و #یهود_و_جنایات_او
�� #تصرفات
سفیانی در مدت شش ماهه ی پیش از ظهور، موفق می شود پنج منطقه را تصرف کند که این مناطق شامل: سوریه، عراق، اردن، فلسطین و بخشی از عربستان می شود. این مناطق به «کُوَر خَمس» معروف اند. (9)
سفیانی مرکز حکومتش را در شام قرار می دهد.
او سپاهی نیز به ایران گسیل می دارد که این سپاه در فارس توسط نیروهای سید خراسانی متوقف می شود.
با یمانی نیز می جنگد و او را شکست می دهد. حکومت سفیانی در کل 9 ماه طول می کشد که سه ماه آن در دوران ظهور و شش ماه آن در غیبت است. (10)
او پس از این سپاهی بزرگ به مکه می فرستد که این سپاه هرگز به مکه نمی رسد. چرا که خداوند مکه را حرم امن الهی قرار داده است. پیش از رسیدن سپاه به مکه، در منطقه ای که به بیداء معروف است، زمین دهان باز می کند و سپاه را فرو می بلعد. (11)
�� #آخر_و_عاقبت
سفیانی که خبر بلعیده شدن سپاهش را می شنود می ترسد و می گریزد. در این میان با سپاه حضرت مهدی (عج) رو به رو می شود. سپاهیان او هلاک می شوند و سفیانی بدست امام و یا یکی از یاران او به هلاکت می رسد.
��پی نوشتها:
1. الغیبة نعمانی، ص 135
2. بحارالانوار، ج 52، ص 182
3. کمال الدین، ص 651
4. یوم الخلاص، ص 671
5. همان.
6. الغیبة شیخ طوسی، ص 273
7. بحارالانوار، ج 52، ص 220
8. الزام الناصب، ج 2، ص 166.
9. شش ماه پایانی، ص 80
10. الغیبة نعمانی، ص 202؛ به نقل از آخرین نشانه های ظهور، ص 10
11. منتخب الاثر، ج3، ص91
?پژوهشگر:استاد مختار ثقفی
5)
︻︻︻︻︻︻︻︻︻
? @Mokhtarsaqafi
︼︼︼︼︼︼︼︼︼
[﷽]
موضوع: #محمد_بن_عبدالوهاب_و #یهود_و_جنایات_او
طبق روایت ذیل، #سفیانی، #یمانی و #خراسانی در یک #سال و یک #ماه و یک #روز، اعلام خروج می کنند.
امام باقر علیهالسلام در اینباره فرموده اند:
خُرُوجُ الثَّلَاثَةِ السُّفْیانِی وَ الْخُرَاسَانِی وَ الْیمَانِی فِی سَنَةٍ وَاحِدَةٍ فِی شَهْرٍ وَاحِدٍ فِی یوْمٍ وَاحِدٍ وَ لَیسَ فِیهَا رَایةٌ أَهْدَى مِنْ رَایةِ الْیمَانِی لِأَنَّهُ یدْعُو إِلَى الْحَق.
قیام سفیانی، یمانی و خراسانی، در یک سال، یک ماه و یک روز خواهد بود که هدایت یافته ترین پرچم، پرچم یمانی است زیرا که به حق دعوت می کند.
از مجموعه روایات فوق، یمانی و سفیانی، در ماه رجب سال ظهور، قیام خویش را آغاز خواهند کرد.
و چون حضرت در ماه محرم، ظهور و قیام میفرمایند،
⁉️بنابراین بین قیام سفیانی و یمانی و ظهور حضرت، تنها 6 ماه فاصله است. همانطور که ذکر شد،
طبق این دیدگاه، بین ظهور و قیام امام عصر، تفاوتی نیست.
⚠️اما در واقع بنظر می رسد این قول صحیح نمی باشد که در ادامه، علل نادرستی این دیدگاه، شرح داده خواهد شد.
?پژوهشگر:استاد مختار ثقفی
6)
︻︻︻︻︻︻︻︻︻
? @Mokhtarsaqafi
︼︼︼︼︼︼︼︼︼
[﷽]
موضوع: #محمد_بن_عبدالوهاب_و #یهود_و_جنایات_او
صرفنظر از اینکه، در ادامه اثبات خواهد شد که بین ظهور و قیام امام عصر، تفاوت و فاصله زمانی وجود دارد،
❓دیدگاه اول، با مشکل اساسی نیز روبرو خواهد بود و آن اینکه:
1. اما دلیل دیگر و محکم در اثبات نادرستی و بطلان دیدگاه اول -که بیان می کند فاصله بین خروج سفیانی و ظهور امام عصر، تنها 6 ماه فاصله است- این است که در صورت التزام به این دیدگاه، بایستی حوادثی چون:
#جنگ #قرقیسیا و حمله لشکر سفیانی به عراق، #بعد از ظهور امام عصر (بعد از ماه محرم)، رخ دهد،
در حالیکه همگان می دانند، این حوادث ( جنگ قرقیسیا و حمله لشکر سفیانی به عراق)، قبل از ظهور امام عصر است و نه بعد از ظهور.
�� زیرا سفیانی، به مدت 6 ماه میجنگد و در این مدت 6 ماه، تنها و فقط بر منطقه شام و سوریه، مسلط میشود و بعد از 6 ماه (بعد از محرم)، آنگاه در جنگ قرقیسیا، شرکت می کند و سپس به عراق حمله می کند. پس آیا منطقی است، امام عصر، 6 ماه بعد از خروج سفیانی، یعنی در ماه محرم همان سال، ظهور کرده باشند ولی هنوز، سفیانی به عراق و عربستان حمله نکرده باشد؟
در حالیکه می دانیم زمان این حوادث و اقدامات سفیانی همچون شرکت در جنگ قرقیسیا و حمله به عراق و عربستان، قبل از ظهور است و نه بعد از ظهور.
?پژوهشگر:استاد مختار ثقفی
7)
︻︻︻︻︻︻︻︻︻
? @Mokhtarsaqafi
︼︼︼︼︼︼︼︼︼
[﷽]
موضوع: #محمد_بن_عبدالوهاب_و #یهود_و_جنایات_او
بنابراین، ناگزیریم به دیدگاه دوم (وجود تفاوت و فاصله زمانی بین ظهور و قیام امام عصر)، قائل شویم.
2. و دلیل بسیار واضح تر دیگر، اینکه: اگر ملتزم به دیدگاه اول شویم، باید چنین باشد: در حالیکه، هنوز سفیانی بر مناطق پنج گانه شام و سوریه، مسلط نشده است اما لشکر اعزامی سفیانی به عربستان، دچار خسف بیداء می شود.
آیا این امر، منطقی است؟ زیرا هنوز سفیانی به عربستان، لشکر نظامی اعزام نکرده است تا چه رسد به خسف این لشکر در بین مکه و مدینه. توضیح اینکه:
�� طبق نص صریح احادیث، سفیانی ابتدا به مدت 6 ماه می جنگد تا فقط بر الکورالخمس (مناطق پنچ گانه شام)، مسلط شده و آنگاه به سمت عراق و عربستان، لشکرکشی می کند و طبق نص احادیث، همگان می دانند که سفیانی تا از مسائل داخلی منطقه شام، فارغ نشده، هرگز به لشکرکشی نظامی به عراق و عربستان، اقدام نمی کند.
�� نعمانی،الغیبه،ص253
شیخ مفید،الارشاد ج 2؟ص375
شیخ طوسی،الغیبه،ص446.
مجلسی،بحارالانوار،ج52،ص210
?پژوهشگر:استاد مختار ثقفی
8)
︻︻︻︻︻︻︻︻︻
? @Mokhtarsaqafi
︼︼︼︼︼︼︼︼︼
[﷽]
موضوع: #محمد_بن_عبدالوهاب_و #یهود_و_جنایات_او
در بحث آزادی #قدس سه صدا از بلاد اسلامی برمیخیزد.
1⃣ منافقان: گروهی که در آشکار و نهان با آمریکا و اسراییل بر سر اشغال قدس توافق خواهند کرد. مانند سران عربستان سعودی و مصر و امارات.
2⃣ قهرمان پوشالی : عوامل وضعیت امروز قدس با پیشینه ی بسیار تاریک مامور میشوند که به خواست عمومی مسلمانان جهت دهند. این گروه با هماهنگی کامل با آمریکا و اسراییل دم از آزادی قدس خواهند زد و مسلمانان بسیاری را منحرف کرده و مجذوب خود میکنند. چه بسا عملیات نظامی هماهنگ شده ای را علیه اسراییل انجام دهند تا در پیشگاه مسلمانان خشمگین قهرمان پوشالی این روزها لقب گیرند.
3⃣ مظلومین مقتدر: امیرالمومنین ع در توصیف آن روزها میفرمایند: عربها زمام امور خودشان را از نفوذ دیگران رها ساخته و تصمیمهای جدّی آنان دوباره تجدید شود آنگاه سرزمین فلسطین به دست آنها فتح خواهد شد، و عربها پیروز و متّحد خواهند گردید، ونیروهای کمکی از [طریق] سرزمین عراق به آنان خواهد رسید که بر روی پرچمهایشان نوشته شده است: «القوّة» (اشاره به پرچم سپاه پاسداران ایران که ان شاء الله از عراق خواهند گذشت و به سمت فلسطین حرکت خواهند کرد). عربها و سایر مسلمانان همگی مشترکاً برای نجات فلسطین قیام خواهند کرد [و با یهودیان خواهند جنگید] و چه جنگ بسیار سختی که در وقت مقابله با یکدیگر در بخش عظیمی از دریا روی خواهد داد که در اثر آن مردمان در خون شناور شده و افراد مجروح بر روی اجساد کشتهها عبور کنند.
?پژوهشگر:استاد مختار ثقفی
9)
︻︻︻︻︻︻︻︻︻
? @Mokhtarsaqafi
︼︼︼︼︼︼︼︼︼
[﷽]
موضوع: #محمد_بن_عبدالوهاب_و #یهود_و_جنایات_او
?↩️ باید بسیار دقت کرد که در این وانفسای آخرالزمان فریب هر ندایی را نخورد که دم از آزادی قدس شریف میزند. چه بسا در روایات ذکر شده که #سفیانی به همراه خیل عظیمی از مسلمانان فریب خورده قسمتی از فلسطین را به صورت کاملا هماهنگ شده با غرب و صهیونیست تصرف میکند و محبوبیت کذایی بسیاری نزد مسلمانان کسب میکند و عاملی برای تشکیل ارتش سفیانی میشود که در برابر امتهای زمینه ساز ظهور بایستند.
?در آخر ذکر این نکته لازم است که آزادی کامل قدس شریف توسط شخص ولی الله الاعظم ارواحنا فداه خواهد بود که نیروهای ایرانی در این واقعه نقش اصلی را ایفا خواهند کرد.
✅ لذا زمانی که مقام معظم رهبری با یقین کامل میفرمایند که جوانها آزادی فلسطین را خواهند دید یعنی بشارت ظهور موفورالسرور حجت خدا ، امام عصر روحی و اروحنا فداه
?انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا
?پژوهشگر:استاد مختار ثقفی
10)
︻︻︻︻︻︻︻︻︻
? @Mokhtarsaqafi
︼︼︼︼︼︼︼︼︼
[﷽]
موضوع: #محمد_بن_عبدالوهاب_و #یهود_و_جنایات_او
عصر #ظهور – سفیانی در نبرد فتح #قدس
از روایات مربوط به این نبرد بزرگ برمی آید که سفیانی ، خوشبختانه با مشکلات زیادی روبرو می شود ، نخست ضعف در پایگاه مردمی او در سرزمین شام . . زیرا قدرت و موقعیت فرمانروائی او هر اندازه به نفع او باشد باز مردم خطه شام مسلمانند . . . و آنان معجزات و کرامات حضرت مهدی (ع) و شکست های ستمگر زمان خویش ، سفیانی ، و نوکری او را به نفع دشمنان مسلمانان مشاهده می کنند . . از این رو موج عشق به حضرت مهدی و دوستی و گرایش به آن حضرت قوت می گیرد و بیزاری و پراکندگی ، نسبت به سفیانی و سیاستهای وی بیشتر می گردد .
بلکه احتمال بیشتر به عقیده من این است که نهضت گسترده همه جانبه و مردمی هواداران حضرت مهدی (ع) در سوریه ، اردن ، لبنان و فلسطین بر پا می شود . زیرا روایات خاطرنشان می سازد که مهدی (ع) با سپاه خود بسوی سرزمین شام لشکرکشی می کند و در ((مرج عذراء)) ناحیه ای درسی کیلومتری دمشق اردو می زند .
این امر دست کم دلالت دارد بر اینکه سفیانی از نگهداری مرزهای خود و از ایستادگی در برابر پیشروی سپاه حضرت مهدی (ع) عاجز است و حتی روایات می گوید سفیانی دمشق ، پایتخت خود را تخلیه می کند و به داخل فلسطین باز می گردد و پایتخت و یا مقرّ فرماندهی خود را در ((منطقه #رمله )) جایی که نیروهای رومیان یا شورشیان رومی در آن فرود می آیند ، انتخاب می کند .
?پژوهشگر:استاد مختار ثقفی
11)
︻︻︻︻︻︻︻︻︻
? @Mokhtarsaqafi
︼︼︼︼︼︼︼︼︼
[﷽]
موضوع: #محمد_بن_عبدالوهاب_و #یهود_و_جنایات_او
همچنین روایات می گوید : که حضرت مهدی (ع) در شروع نمودن نبرد درنگ می کند و مدتی در حومه #دمشق می ماند تا بزرگان و مؤ منان اهل شام آنهایی که هنوز به آن حضرت نپیوسته اند به او ملحق شوند .
و سپس حضرت از سفیانی می خواهد که جهت گفتگو شخصا با آن بزرگوار ملاقات کند . آنگاه یکدیگر را ملاقات می کنند . وی تحت تاثیر شخصیت حضرت مهدی (ع) قرار می گیرد و با آن حضرت بیعت می کند و تصمیم می گیرد دست از جنگ بردارد و منطقه را تسلیم امام (ع) نماید اما نزدیکان و پشتیبانان سفیانی وی را پس از آن سرزنش و نکوهش می کنند و او را از تصمیم خود منصرف می سازند!
این پدیده ها و رویدادهائی است که اندکی قبل از فتح قدس و آزادی
#فلسطین رخ می دهد و ما آنرا در روایات مربوط به حضرت مهدی (ع) می خواهیم هیچگونه تفسیری با معیارهای طبیعی و سیاسی ندارد مگر ضعف پایگاه مردمی سفیانی در سرزمین شام و وجود موج مردمی طرفدار مهدی (ع) . بلکه به گفته برخی از روایات ، بخشی از نیروهای سفیانی با حضرت مهدی (ع) بیعت نموده و به آن حضرت می پیوندند .
?پژوهشگر:استاد مختار ثقفی
12)
︻︻︻︻︻︻︻︻︻
? @Mokhtarsaqafi
︼︼︼︼︼︼︼︼︼
[﷽]
موضوع: #محمد_بن_عبدالوهاب_و #یهود_و_جنایات_او
از امام باقر (ع)روایت شده است که فرمود :
((آنگاه وی (یعنی حضرت مهدی ) (ع) به کوفه می آید و در آنجا ، تا هر زمان که خدا بخواهد می ماند تا آنکه ظهور نماید سپس او و همراهانش به مرج عذراء می آیند در حالیکه بسیاری از مردم به آن حضرت پیوسته اند ، و در این هنگام سفیانی در منطقه رمله بسر می برد . تا اینکه آنها یکدیگر را ملاقات می کنند و آن روز روز شناخت مؤ منان واقعی است مردمی که با سفیانی هستند از پیروی آل پیامبر دست می کشند و عده ای از مردم که با آل پیامبر هستند به سوی سفیانی می گروند ، آنها از پیروان او بوده می روند تا به طرفداران وی بپیوندند هرکس در آنروز بسوی درفش خود می شتابد . . و آن روز روز شناخت مؤ منان واقعی و ممتاز می باشد . )) (۱۷۳)
و در نسخه خطی ابن حماد از علی (ع) روایت شده است که فرمود :
((وقتی سفیانی لشکری به سوی مهدی می فرستد در بیابان بیداء به هلاکت می رسند و این خبر به اهل شام می رسد ، آنها به خلیفه خود می گویند مهدی ظهور نموده است با او بیعت کن و به اطاعت وی در آی و گرنه تو را می کشیم ، او عده ای را جهت بیعت نزد آن حضرت می فرستد . و مهدی از سوی دیگر حرکت می کند تا در بیت المقدس فرود آید . )) (۱۷۴)
?پژوهشگر:استاد مختار ثقفی
13)
︻︻︻︻︻︻︻︻︻
? @Mokhtarsaqafi
︼︼︼︼︼︼︼︼︼
[﷽]
موضوع: #محمد_بن_عبدالوهاب_و #یهود_و_جنایات_او
این روایتی است که اوج حرکت مردمی و دوستداران حضرت مهدی (ع) و مخالفان سفیانی را نشان می دهد و در همین نسخه آمده است :
((حضرت مهدی می گوید پسر عموی مرا نزد من آورید تا با وی سخن گویم پس او نزد حضرت آمده و به او گفتگو می کند وی زمام امر را به امام (ع) تسلیم و با او بیعت می کند! و چون سفیانی نزد یاران خود باز می گردد قبیله کلب او را نادم و پشیمان می کنند به همین جهت او برمی گردد و تقاضای فسخ پیمان می کند امام نیز بیعت وی را فسخ می کند . آنگاه سفیانی لشکریان خود را برای جنگ با امام بسیج می کند ولی امام (ع) او را شکست می دهد و خداوند رومیان را نیز بدست آن حضرت منهدم می سازد . )) (۱۷۵)
معنی عبارت (( #قبیله کلب او را پشیمان می کند)) یعنی او را نسبت به بیعت با حضرت مهدی (ع) پشیمان می نماید و #کلب نام دایی های سفیانی و نام عشیره آنهاست . . و کسانی که در حقیقت سفیانی را پشیمان و حکومت او را از ساقط شدن در برابر حرکت مردمی طرفدار امام حفظ می کنند و او وادار به پیکار با آن حضرت میسازند.
?پژوهشگر:استاد مختار ثقفی
14)
︻︻︻︻︻︻︻︻︻
? @Mokhtarsaqafi
︼︼︼︼︼︼︼︼︼
[﷽]
موضوع: #محمد_بن_عبدالوهاب_و #یهود_و_جنایات_او
پشتیبانان یهودی و رومی وی میباشند چنانکه روایات پیشین وغیره آن نشانگر این معناست ونا در مبحث فتح قدس آن را بیان خواهیم کرد .
به هر حال ، سفیانی موفق نمی شود از این جو مردمی طرفی بربندد و از آن فرصتی که امام مهدی (ع) به وی می دهد استفاده کند و مسلمانان سرزمین شام هم موفق به ساقط نمودن حکومت سفیانی و ارتش او نمی شوند از این رو وی و هم پیمانانش نیروهای خود را برای جنگی بزرگ آماده می کنند جنگی که محورهای آن به گفته روایات از عکّا تا صور از آنجا تا انطاکیه در ساحل دریا و از دمشق تا طبریه و تا داخل قدس گسترش می یابد .
در این هنگام غضب خداوند و خشم مهدی (ع) و سپاهیانش بر سفیانی و هم پیمانان وی فرو می بارد ، نشانه ها و معجزات الهی بدست مهدی (ع) آشکار می شود . و سختی و تیره روزی به سفیانی و حامیان یهودی و رومی او روی می آورد و به بدترین شکل شکست می خورند . . و سرانجام ، سفیانی بدست یکی از سپاهیان امام مهدی (ع) دستگیر می شود و چنانکه روایات می گوید وی را در کنار دریاچه طبریه و یا در ناحیه ورودی قدس بقتل می رسانند . بدین گونه به زندگی جنایت بار طاغوتی که در مدت پانزده ماه دست به جنایاتی زده که دیگران در سالهای طولانی نمی توانند مرتکب آن شوند ، پایان می دهند .
?برگرفته از کتاب عصر ظهور نوشته: علی کورانی
?پژوهشگر:استاد مختار ثقفی
15)
︻︻︻︻︻︻︻︻︻
? @Mokhtarsaqafi
︼︼︼︼︼︼︼︼︼
[﷽]
موضوع: #محمد_بن_عبدالوهاب_و #یهود_و_جنایات_او
#سفیانی؛ اولین #دشمن امام عصر(عج) /
فاصله #خروج سفیانی تا قیام امام عصر(عج) چه #مدت است؟
سفیانی در ماه #رجب خروج میکند و یمانی و خراسانی هم در این ماه قیام میکنند؛ بعد در ماه رمضان، ندای آسمانی شنیده میشود
سفيانى پس از شكست در عراق و حجاز، به شام و فلسطين باز مىگردد تا در بزرگترين نبرد خود با حضرت مهدى(عج)، يعنى نبرد بزرگ فتح قدس به مصاف بپردازد. در روایتی طولانی از امام باقر علیه السلام نقل شده است که بعد از خسف بیداء لشکر سفیانی، حضرت مهدی علیه السلام بعد از حضور در کوفه عراق، با سپاه خود بسوى سرزمين شام لشكركشى مىكند و در مرج عذراء، منطقه ای در دمشق، اردو مىزنند. سفیانی نیز نيروهاى خود را از منطقه شام و دمشق، خارج كرده و به طرف فلسطين عقبنشینی میکند.
?پژوهشگر:استاد مختار ثقفی
16)
︻︻︻︻︻︻︻︻︻
? @Mokhtarsaqafi
︼︼︼︼︼︼︼︼︼
[﷽]
موضوع: #محمد_بن_عبدالوهاب_و #یهود_و_جنایات_او
#معرفی نشانه های #حتمی ظهور
در مجموعه روایات علائم ظهور، از پنج نشانه به صورت ویژه و مستقل سخن به میان آمده است. اهمیت این نشانهها را میتوان هم از تعدد روایات مربوط به آنها و هم از جداسازی و بیان این نشانهها به شکل مستقل دریافت. شیخ صدوق در کتاب کمال الدین، با سلسه اسنادش از امام صادق علیه السلام در حدیث معتبری نقل کرده است:
قَبْلَ قِيَامِ الْقَائِمِ خَمْسُ عَلَامَاتٍ مَحْتُومَاتٍ الْيَمَانِيُّ وَ السُّفْيَانِيُّ وَ الصَّيْحَةُ وَ قَتْلُ النَّفْسِ الزَّكِيَّةِ وَ الْخَسْفُ بِالْبَيْدَاء. [صدوق، کمال الدین، ج2، ص650]
پیش از قیام قائم پنج نشانه حتمی است: #یمانی، #سفیانی، #صحیه آسمانی، شهادت #نفس زکیه و #خسف بیداء
?پژوهشگر:استاد مختار ثقفی
17)
︻︻︻︻︻︻︻︻︻
? @Mokhtarsaqafi
︼︼︼︼︼︼︼︼︼
[﷽]
موضوع: #محمد_بن_عبدالوهاب_و #یهود_و_جنایات_او
سفیانی، اولین نشانه حتمی ظهور
سفیانی در ماه رجب خروج میکند و یمانی و خراسانی هم در این ماه قیام میکنند؛ بعد در ماه رمضان، ندای آسمانی شنیده میشود و در ماه ذی الحجۀ، قتل نفس زکیه اتفاق میافتد و در ماه محرم واقعه شریف قیام (خروج) امام مهدی علیه السلام رخ میدهد. بنابراین از نظر زمانی، سفیانی، اولین نشانه حتمی ظهور در ماه رجب خواهد بود. امام صادق عليه السلام در حدیث معتبری فرموده اند:
إِنَ أَمْرَ السُّفْيَانِيِ مِنَ الْأَمْرِ الْمَحْتُومِ وَ خُرُوجَهُ فِي رَجَبٍ. [صدوق، کمال الدین، ج2، ص650]
خروج سفیانی از نشانه های حتمی و قطعی است و در ماه رجب روی خواهد داد.
روایات اسلامی، در مقام اشاره به این شخصیت، بیشتر از دو واژه «سفیانی» و «ابنآکلۀ الاکباد» (پسر زن جگرخوار) استفاده شده است. و از سوی دیگر، در برخی از روایات از امام معصوم درباره نام سفیانی سؤال شده است. که نشان می دهد سفیانی نام او نیست. در مجموع، روایات، هشت نام را برای سفیانی برشمردهاند، پنج نام از غیرمعصوم است و تنها سه نام آن، از پیشوایان معصوم بیان شده و از میان این سه روایت، دو روایت آن از منابع اهل سنت است و تنها روایتی که نام سفیانی را عثمان میداند، در منابع حدیثی شیعه آمده است. بنابراین ما نمی توانیم درباره نام سفیانی به صورت قاطعانه قضاوت کنیم. البته دانستن نام سفیانی چندان ثمری دربر ندارد. امامان معصوم به جای توجه دادن شیعیان به شناخت نام سفیانی، بیشتر به عملکرد و تسلط وی بر مناطق پنج گانه شام، توجه ویژه ایی داشته اند. و بیشتر به تبیین لقب و نسب او که به خاندان ابوسفیان می رسد، توجه ویژه نشان داده اند تا نام سفیانی.
?پژوهشگر:استاد مختار ثقفی
18)
︻︻︻︻︻︻︻︻︻
? @Mokhtarsaqafi
︼︼︼︼︼︼︼︼︼
[﷽]
موضوع: #محمد_بن_عبدالوهاب_و #یهود_و_جنایات_او
فاصله بین خروج سفیانی و ظهور امام عصر
در روایات ذکر شده است که حضرت در سالی که #فرد است، در عاشورای ماه محرم ظهور و قیام می فرمایند. در روایتی از امام باقر علیه السلام نقل شده است:
يَقُومُ الْقَائِمُ فِي وَتْرٍ مِنَ السِّنِين … .[نعمانی، الغیبۀ، ص 262]
قائم در سال فرد ظهور خواهد کرد … .
و از طرفی خروج سفیانی هم شش ماه قبل از ظهور حضرت است، پس نتیجه می گیریم، سفیانی در ماه رجب سال زوج، خروج می کند.
برخی روایات، خروج سفیانی را با یمانی و خراسانی در یک سال و همزمان با هم معرفی کرده اند.
امام باقر عليه السلام در اینباره فرموده اند:
خُرُوجُ الثَّلَاثَةِ السُّفْيَانِيِّ وَ الْخُرَاسَانِيِّ وَ الْيَمَانِيِّ فِي سَنَةٍ وَاحِدَةٍ فِي شَهْرٍ وَاحِدٍ فِي يَوْمٍ وَاحِدٍ وَ لَيْسَ فِيهَا رَايَةٌ أَهْدَى مِنْ رَايَةِ الْيَمَانِيِّ لِأَنَّهُ يَدْعُو إِلَى الْحَق. [شیخ طوسی، الغیبۀ، ص 446]
قیام سفیانی، یمانی و خراسانی، در یک سال، یک ماه و یک روز خواهد بود که هدایت یافته ترین پرچم، پرچم یمانی است زیرا که به حق دعوت می کند.
?پژوهشگر:استاد مختار ثقفی
19)
︻︻︻︻︻︻︻︻︻
? @Mokhtarsaqafi
︼︼︼︼︼︼︼︼︼
[﷽]
موضوع: #محمد_بن_عبدالوهاب_و #یهود_و_جنایات_او
حمله لشکر #سفیانی به #عراق و #عربستان
دامنه تخریب ونابودی لشکر سفیانی تمام منطقه دمشق در کشور سوریه تابغداد درکشور عراق, راشامل میشود, بویژه سفیانی برای ویرانی کوفه بعنوان مرکز حکومت جهانی حضرت مهدی عج و مدینه شهر پیامبراسلام ص,تلاش بیشتری خواهد کرد, ازقول ایشان درتوصیف گزارش یکی از یاران سفیانی به جهانیان چنین نقل می کند:
… فِي جَيْشِ السُّفْيَانِي وَ خَرَّبْنَا الدُّنْيَا مِنْ دِمَشْقَ إِلَى الزَّوْرَاءِ وَ تَرَكْنَاهَا جَمَّاءَ وَ خَرَّبْنَا الْكُوفَةَ وَ خَرَّبْنَا الْمَدِينَة … .(مجلسی، بحار الانوار، ج 53، ص 10)
… ما،لشکر سفیانی، دنیا را از دمشق تا بغداد، ویران کردیم و کوفه و مدینه را هم ویران ساختیم …
هدف حمله لشکر سفیانی به عربستان
سپاه سفيانى از مدینه به قصد پیکار با حق و قتل حجت خدا، حضرت مهدی(عج)، تخریب کعبه و کشتار اهل حرم به سمت مکه، خارج میشود. در ضمن روایتی، که ماحصل گفتگوی بشیر(یکی از نجات یافتگان سپاه سفیانی از خسف بیداء)، با حضرت مهدی است، به این قصد سپاه خسف تصریح شده است:
… نُرِيدُ إِخْرَابَ الْبَيْتِ وَ قَتْلَ أَهْلِهِ… . (حلی، مختصر البصائر، ص445)
… میخواستیم کعبه را تخریب و اهل مکه را به قتل برسانیم… .
اما وقتی قصد حمله به شهر مکه و تخریب کعبه را دارند، در منطقه بیداء، بین مکه و مدینه، لشکر سفیانی در زمین فرو می روند و خسف بیداء لشکر سفیانی، اتفاق می افتد.
… حَتَّى إِذَا نَزَلُوا الْبَيْدَاءَ وَ هُوَ جَيْشُ الْهَمَلَاتِ خُسِفَ بِهِم… . (عیاشی، التفسیر، ج1، ص65)
… تا اینکه سپاه سیلآسای(سفیانی) در بیداء در بین مکه و مدینه، فرود میآیند (و به امر الهی) در زمین فرو میروند و خسف میشوند.
?پژوهشگر:استاد مختار ثقفی
20)
︻︻︻︻︻︻︻︻︻
? @Mokhtarsaqafi
︼︼︼︼︼︼︼︼︼
[﷽]
موضوع: #محمد_بن_عبدالوهاب_و #یهود_و_جنایات_او
مراحل شورش #سفیانی
جنبش سفيانى، در سه مرحله به اجرا درمى آيد:
1. مرحله جنگ و کشتار در شش ماهه اول در منطقه شام،
2. سپس هجوم و پيكار او در عراق و حجاز،
3. و سر انجام عقب نشينى از توسعه طلبى در عراق و حجاز در برابر سپاه حضرت مهدى عليه السلام به سمت شام و ایجاد کمربند امنیتی با هم پیمانان رومی در برابر سپاه امام مهدی.
?پژوهشگر:استاد مختار ثقفی
21)
︻︻︻︻︻︻︻︻︻
? @Mokhtarsaqafi
︼︼︼︼︼︼︼︼︼
[﷽]
موضوع: #محمد_بن_عبدالوهاب_و #یهود_و_جنایات_او
جنگ #سفیانی در #شام و #سوریه
روايات مربوط به سفيانى، جنگ هاى شش ماهه اول وى را به اختصار ترسيم مى كنند، جنگ هاى داخلى او با ابقع و اصهب و سپس با نيروهاى اسلامى و غير اسلامى مخالف خود است، تا تسلط او بر سرزمين شام کامل گردد. ولى با توجه به نوع جنبشِ او، طبيعى است كه اين شش ماه، مملو از عمليات متراكم نظامى خواهد بود تا بتواند سيطره خود را استوار و نيروهاى زيادى را براى نبردهاى گسترده نُه ماه آينده تجهيز و آماده نمايد. طبق روایات، پيروز نهايي جنگ شام، سفياني است.تسلط سفیانی بر منطقه شام، قدرتمندانه و مطلق است و وقتى وی از استيلاى خود بر منطقه شام آسوده خاطر شود، عمليات مهم برون مرزى خود را آغاز مىكند.
از امام باقر علیه السلام نقل شده است:
… فَأَوَّلُ أَرْضٍ تَخْرَبُ، أَرْضُ الشَّامِ ثُمَّ يَخْتَلِفُونَ عِنْدَ ذَلِكَ عَلَى ثَلَاثِ رَايَاتٍ رَايَةِ الْأَصْهَبِ وَ رَايَةِ الْأَبْقَعِ وَ رَايَةِ السُّفْيَانِي … . (نعمانی، الغیبۀ، ص280)
… اول جایی که خراب میشود، منطقه شام (سوریه و …) است در این هنگام سه پرچم با هم درگیر هستند: اصهب، ابقع و سفیانی … .
و در تفسیر عیاشی از امام باقر علیه السلام نقل شده است که همزمان با اوج درگیریهای منطقه شام، در دیگر مناطق سرزمینها و کشورهای عربی نیز، درگیری و آشوب و اختلاف، وجود دارد:
… وَ هِيَ سَنَةُ اخْتِلَافٍ فِي كُلِّ أَرْضٍ مِنْ أَرْضِ الْعَرَب… . (نعمانی، الغیبۀ، ص280)
… و آن سالی است که اختلاف سرزمین های عربی را فرا گرفته است … .
جنگ #قرقیسیا و عدم آسیب به شیعیان
سفيانى در نُه ماهه پايانى حكومت خود، دست به نبردهاى بزرگى مى زند كه مهمترين آنها نبرد قرقيسيا و سپس جنایات او در عراق می باشد.
… ِيَمُرُّ جَيْشُهُ بِقِرْقِيسِيَاءَ فَيَقْتَتِلُونَ بِهَا فَيُقْتَلُ بِهَا مِنَ الْجَبَّارِينَ مِائَةُ أَلْف … . (نعمانی، الغیبۀ، ص 280)
… و سپاه سفیانی به قرقیسیا میرسد. در آنجا نبردی درميگيرد و از ستمگران و جبارین، صد هزار نفر کشته میشوند … .
اما در آن سال ها، امنیت و آرامش از کشور عراق، سلب شده است. امام صادق علیه السلام در ضمن روایتی طولانی فرمودند:
قَبْلَ قِيَامِ الْقَائِم … شُمُولِ أَهْلِ الْعِرَاقِ خَوْفٌ لَا يَكُونُ لَهُمْ مَعَهُ قَرَار. (شیخ مفید، الارشاد، ج2، ص378)
قبل از ظهور حضرت مهدی علیه السلام … تمام عراق را هراس و خوف شدیدی فرا میگیرد و آرامش از این دیار رخت برمیبندد.
?پژوهشگر:استاد مختار ثقفی
22)
︻︻︻︻︻︻︻︻︻
? @Mokhtarsaqafi
︼︼︼︼︼︼︼︼︼
[﷽]
موضوع: #محمد_بن_عبدالوهاب_و #یهود_و_جنایات_او
جنگ #قدس و #شکست سفیانی
سفیانی پس از شکست درعراق وحجاز, به شام وفلسطین باز مبگردد تادر بزرگترین نبرد خود با حضرت مهدی عج یعنی نبرد بزرگ فتح قدس به مصاف بپردازد. در روایتی طولانی از امام باقرع نقل شده است که بعداز خسف بیداء لشکر سفیانی, حضرت مهدی عج بعداز حضور درکوفه عراق باسپاه خود بسوی سرزمین شام لشکرکشی میکنند ودر مرج عذراء منطقه ایی دردمشق اردو میزنند. سفیانی نیز نیروهای خودرا از منطقه شام ودمشق خارج کرده و بطرف فلسطين عقب نشینی میکند, امام باقرعلیه السلام میفرمایند:
… ثُمَّ يَسِيرُ حَتَّى يَأْتِيَ الْعَذْرَاءَ هُوَ وَ مَنْ مَعَهُ وَ قَدْ أُلْحِقَ بِهِ نَاسٌ كَثِيرٌ وَ السُّفْيَانِيُّ يَوْمَئِذٍ بِوَادِي الرَّمْلَةِ حَتَّى إِذَا الْتَقَوْا وَ هُمْ يَوْمَ الْإِبْدَالِ … . (شیخ مفید، الاختصاص، ص 256)
… سپس حضرت مهدی علیه السلام با همراهانش به مرج عذراء در دمشق مىآيند در حالى كه بسيارى از مردم به آن حضرت پيوستهاند و سفیانی (بعد از عقب نشینی از عراق) در منطقه رمله فلسطین مستقر می شود تا اینکه سرانجام بین دو لشکر، درگیری پیش می آید و آن روز ابدال و دگرگونی ها است … .
البته نیروهای رومی (غربی ها) در منطقه رمله فلسطین، از قبل در آنجا لشکر، پیاده کرده اند.
… يَسْتَقْبِلُ مَارِقَةُ الرُّومِ حَتَّى تَنْزِلَ الرَّمْلَة … . (بحار الانوار، ج52، ص224)
… رومی ها (غربی ها) نیز وارد رمله فلسیطین شده اند … .
… وَ تَنْزِلُ الرُّومُ فِلَسْطِين … . (شیخ طوسی، الغیبۀ، ص 463)
… و در ان هنگام، رومی ها (غربی ها) وارد فلسطین شده اند … .
تا یکی دیگر از بزرگترین جنگ های آخرالزمان، جنگ طبریه در فلسطین، بین لشکریان امام مهدی و لشکریان سفیانی که از پشتیبانی رومی ها و یهود، برخوردار هستند، رخ میدهد. پیروز این جنگ، سپاه امام مهدی علیه السلام خواهد بود و پیروزمندانه، وارد قدس خواهند شد و فلسطین برای همیشه آزاد خواهدشد.
?پژوهشگر:استاد مختار ثقفی
23)
︻︻︻︻︻︻︻︻︻
? @Mokhtarsaqafi
︼︼︼︼︼︼︼︼︼